sreda, 18. maj 2016.

U Beogradu sve više infrastrukturnih projekata

Planovi i programi poslovanja gradskih javnih i komunalnih preduzeća su potvrda da je sve ono što je Grad Beograd radio protekle dve godine omogućilo da se stvori suficit kojim može da se krene u velike projekte, rekao je danas pomoćnik gradonačelnika Borko Milosavljević, gostujući na RTV „Studio B”.

On je podsetio da su u tom periodu javna preduzeća reformisana, smanjeni troškovi poslovanja i da su prešla na nivo profitabilnog poslovanja. To je važno za naše sugrađane jer dobro funkcionisanje gradskih preduzeća u velikoj meri čini živote naših sugrađana lakšim, rekao je Milosavljević.

Govoreći o problemu nedostajećih parking mesta, Milosavljević je istakao da će taj komunalni problem biti rešavan na dva načina.

– Sa jedne strane pokrenuli smo postupak obnove, rekonstrukcije i nadogradnje nadzemnih garaža, poput Obilićevog venca, a pokrenuli smo i projekat izgradnje podzemnih garaža u centralnoj zoni po principu javno-privatnog partnerstva koje ćemo realizovati do kraja godine. Sa druge strane, uz podzemne garaže radiće se  zoniranje i pravljenje parking mesta svuda gde je to urbanistički moguće, poput Novog Beograda, gde je taj problem veoma izražen – kazao je Borko Milosavljević, podsetivši da je tokom proteklog perioda već napravljen veliki broj parking mesta.

Proces uvođenja vodovoda i kanalizacije tamo gde trenutno nedostaju i koji je gradskom strategijom uvršćen u plan za narednih deset godina, predstavlja takođe dobar primer kako se ključni projekti za Grad Beograd mogu rešavati na pravi način.

– Akcionim planom šta će se po godinama raditi već je programom poslovanja BVK određen plan za ovu godinu, a rebalansom budžeta i rebalansom poslovanja na sledećoj sednici Skupštine grada radiće se na dodavanju novih lokacija. Dominantni radovi će ove godine biti na Paliluli i rubnim opštinama – najavio je pomoćnik gradonačelnika.

Beograd će u narednih godinu dana biti i mnogo bolje osvetljen, najavio je Milosavljević.

– To se tiče kako ulične rasvete, gde će biti primenjeno LED osvetljenje, tako i dekorativne rasvete, što će se videti po obnovi prvih 60 fasada i potpunoj rekonstrukciji Kosančićevog venca. Pored toga radiće se i projekat potpunog, spoljnog i unutrašnjeg osvetljenja Kalemegdana, Narodnog muzeja, Narodnog pozorišta  i drugih objekata u centru grada – rekao je Borko Milosavljević.

Tekuće održavanje biće pojačano na svim gradskim pijacama kako bi se komunalni red doveo na prihvatljiv nivo.

– Izdvojiće se i pet pijaca na kojima će se raditi potpuna rekonstrukcija, a to su Kalenić, Bajlonijeva, Palilulska, Vidikovačka i pijaca na Senjaku. One će u potpunosti promeniti vizuelni identitet, biti u standardu svetskih pijaca i predstavljati jednu od turističkih atrakcija grada. Rekonstrukcija će se obavljati po fazama, poput one na Kalenićevoj pijaci, a tokom ove godine radovi će započeti i na Palilulskoj pijaci. Cilj je da se u naredne dve godine ove pijace potpuno rekonstruišu – kaže pomoćnik gradonačelnika.

Govoreći o podzemnim kontejnerima, Milosavljević je istakao da su oni zbog lošeg planiranja i realizacije postali opasni i izvor komunalnog nereda.
– Plan je da se tokom ove godine pokrene plan zamene tih kontejnera, a obnavljaće se i nadzemni kontejneri. Uz to, mnogo će se uložiti u reciklažna dvorišta, čistilice koje mogu da rade na manjem prostoru, a počeće se prvo sa centralnim gradskim jezgrom i nastaviti ka obodima. Popravka sadašnjih podzemnih kontejnera je nemoguća i zbog svega što se u prošlosti sa njima dešavalo postali su simbol promašene investicije – istakao je Milosavljević.

Prodaja karata za javni prevoz ide uzlaznom linijom, ali iz tog saznanja treba naći i kompromis između cene karte i svesti o tome da javni gradski prevoz mora da se plati, kaže Milosavljević.

– Svaki proizvod koji se kupuje, a to je i karta za prevoz, mora da se plati. Na nama je da povećavamo kvalitet usluga i mi smo nabavkom novih autobusa i tenderima to dokazali. Takođe, rekonstruisaćemo i stare tramvaje i opremiti ih novom opremom i apelujemo na sve sugrađane da usvoje stav da kupovina mesečne karte predstavlja nešto što se ne treba dovoditi u pitanje, jer je proizvod GSP-a njegova usluga i ona mora da se plati, kako bi gradski prevoz funkcionisao – ističe Milosavljević.

Na predstojećim konferencijama sa privrednicima Moskve i Minska i investicionim danima u Beogradu ponudićemo sve gradske projekte koje smo razvijali i do sada realizovali, kao i projekte javno-privatnog partnerstva, najavio je Borko Milosavljević.

– Predstavićemo naše privrednike na svim tim konferencijama sa željom da se u direktnim kontaktima sa kupcima, dobavljačima i celokupnim tržištem uspostavi što bolja veza. Koliko nam je privreda razvijena, toliko su veća izdvajanja za budžet, a preko njih i za socijalu, sport, kulturu i sve druge delatnosti – zaključio je Borko Milosavljević.