субота, 21. мај 2016.

Туцовића са Славије селе следеће недеље

Почетак обнове најпознатијег београдског трга све је ближи. Измештање паркинга био је први корак ка реконструкцији Трга Славија, а, како „Новости” сазнају, следећи је селидба споменика и постхумних остатака Димитрија Туцовића – већ идуће седмице.

Према речима градског менаџера Горана Весића, измештање споменика и посмртних остатака је предуслов за почетак реконструкције Трга Славија.

– Град Београд је предузео све мере да се овај посао обави достојанствено како доликује Димитрију Туцовићу, који је велика и значајна историјска личност – додао је Весић за „Новости”. 

Посмртни остаци биће пренети у Алеју великана, а споменик који се сада налази на Славији биће током реконструкције рестауриран. Предвиђено је да се по завршетку радова споменик постави у парку на платоу испред зграде Народне банке Србије, између Немањине, Краља Милутина и Краља Милана. Заузимаће центрапно место и грађани ће моћи да приђу споменику како би показали поштовање према лику и делу овог великана.

Директор Агенције за инвестиције Лука Петровић каже да ће уређење Трга Славија и Булевара ослобођења бити од великог значаја за побољшање саобраћајне инфраструктуре и да на овој деоници више неће долазити до загушења.

– Славија ће постати један од најлепших београдских тргова, а поред нове саобраћајне инфраструктуре овај део града добиће и нове зелене површине – истиче Пе тровић.

На тендеру за избор извођача радова на Тргу Славија и Булевару ослобођења учествовали су домаћа фирма „МБА – Ратко Митровић нискоградња” и конзорцијум који предводи италијанска фирма „Италијана коструциони”, а у оквиру којег су и домаћи „Миленијум тим” и АД „Нови Пазар пут”. Комисија ће у наредном периоду, на основу приложеног материјана, донети одлуку о победникутендера.

Измене у јавном превозу
Док буде трајала реконструкција, за саобраћај ће бити отворени правци Краља Милана – Макензијева и Немањина – Булевар ослобођења. Јавни градски превоз ће радити смањеним капацитетом. Очекиване измене су обустава трамвајског саобраћаја, који ће заменити аутобуси, док ће тролејбуски подсистем функционисати све време. Аутобуси на редовним и привременим линијама ће користити алтернативне правце кроз улице Кнегиње Зорке, Макензијеву, Његошеву и Београдску.