среда, 18. мај 2016.

У Београду све више инфраструктурних пројеката

Планови и програми пословања градских јавних и комуналних предузећа су потврда да је све оно што је Град Београд радио протекле две године омогућило да се створи суфицит којим може да се крене у велике пројекте, рекао је данас помоћник градоначелника Борко Милосављевић, гостујући на РТВ „Студио Б”.

Он је подсетио да су у том периоду јавна предузећа реформисана, смањени трошкови пословања и да су прешла на ниво профитабилног пословања. То је важно за наше суграђане јер добро функционисање градских предузећа у великој мери чини животе наших суграђана лакшим, рекао је Милосављевић.

Говорећи о проблему недостајећих паркинг места, Милосављевић је истакао да ће тај комунални проблем бити решаван на два начина.

– Са једне стране покренули смо поступак обнове, реконструкције и надоградње надземних гаража, попут Обилићевог венца, а покренули смо и пројекат изградње подземних гаража у централној зони по принципу јавно-приватног партнерства које ћемо реализовати до краја године. Са друге стране, уз подземне гараже радиће се  зонирање и прављење паркинг места свуда где је то урбанистички могуће, попут Новог Београда, где је тај проблем веома изражен – казао је Борко Милосављевић, подсетивши да је током протеклог периода већ направљен велики број паркинг места.

Процес увођења водовода и канализације тамо где тренутно недостају и који је градском стратегијом увршћен у план за наредних десет година, представља такође добар пример како се кључни пројекти за Град Београд могу решавати на прави начин.

– Акционим планом шта ће се по годинама радити већ је програмом пословања БВК одређен план за ову годину, а ребалансом буџета и ребалансом пословања на следећој седници Скупштине града радиће се на додавању нових локација. Доминантни радови ће ове године бити на Палилули и рубним општинама – најавио је помоћник градоначелника.

Београд ће у нaрeдних годину дана бити и много боље осветљен, најавио је Милосављевић.

– То се тиче како уличне расвете, где ће бити примењено ЛЕД осветљење, тако и декоративне расвете, што ће се видети по обнови првих 60 фасада и потпуној реконструкцији Косанчићевог венца. Поред тога радиће се и пројекат потпуног, спољног и унутрашњег осветљења Калемегдана, Народног музеја, Народног позоришта  и других објеката у центру града – рекао је Борко Милосављевић.

Текуће одржавање биће појачано на свим градским пијацама како би се комунални ред довео на прихватљив ниво.

– Издвојиће се и пет пијаца на којима ће се радити потпуна реконструкција, а то су Каленић, Бајлонијева, Палилулска, Видиковачка и пијаца на Сењаку. Оне ће у потпуности променити визуелни идентитет, бити у стандарду светских пијаца и представљати једну од туристичких атракција града. Реконструкција ће се обављати по фазама, попут оне на Каленићевој пијаци, а током ове године радови ће започети и на Палилулској пијаци. Циљ је да се у наредне две године ове пијаце потпуно реконструишу – каже помоћник градоначелника.

Говорећи о подземним контејнерима, Милосављевић је истакао да су они због лошег планирања и реализације постали опасни и извор комуналног нереда.
– План је да се током ове године покрене план замене тих контејнера, а обнављаће се и надземни контејнери. Уз то, много ће се уложити у рециклажна дворишта, чистилице које могу да раде на мањем простору, а почеће се прво са централним градским језгром и наставити ка ободима. Поправка садашњих подземних контејнера је немогућа и због свега што се у прошлости са њима дешавало постали су симбол промашене инвестиције – истакао је Милосављевић.

Продаја карата за јавни превоз иде узлазном линијом, али из тог сазнања треба наћи и компромис између цене карте и свести о томе да јавни градски превоз мора да се плати, каже Милосављевић.

– Сваки производ који се купује, а то је и карта за превоз, мора да се плати. На нама је да повећавамо квалитет услуга и ми смо набавком нових аутобуса и тендерима то доказали. Такође, реконструисаћемо и старе трамваје и опремити их новом опремом и апелујемо на све суграђане да усвоје став да куповина месечне карте представља нешто што се не треба доводити у питање, јер је производ ГСП-а његова услуга и она мора да се плати, како би градски превоз функционисао – истиче Милосављевић.

На предстојећим конференцијама са привредницима Москве и Минска и инвестиционим данима у Београду понудићемо све градске пројекте које смо развијали и до сада реализовали, као и пројекте јавно-приватног партнерства, најавио је Борко Милосављевић.

– Представићемо наше привреднике на свим тим конференцијама са жељом да се у директним контактима са купцима, добављачима и целокупним тржиштем успостави што боља веза. Колико нам је привреда развијена, толико су већа издвајања за буџет, а преко њих и за социјалу, спорт, културу и све друге делатности – закључио је Борко Милосављевић.